مک بوک خودبخود خاموش و روشن می شود

مشکلات مک بوک

هنگامی که مک بوک پرو شما روشن نمی شود یا به نظر می رسد که خراب شده است، می تواند یک تجربه استرس زا برای شما باشد. ممکن است دلایل زیادی برای روشن نشدن یا خاموش نشدن مک بوک پرو وجود داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است به دلیل کابل برق معیوب، کابل شارژ معیوب یا مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری دستگاه باشد.
نگران نباشید! این نکات را دنبال کنید تا متوجه شوید چه مشکلی در مک بوک پرو وجود دارد. حتی اگر خود را فردی فنی نمی‌دانید، ممکن است بتوانید با کمک این نکات مشکل را حل کنید.

نکاتی برای حل مشکل خاموش یا روشن نشدن MacBook Pro

صفحه نمایش مک بوک سیاه است

صفحه نمایش سیاه یک مشکل رایج لپ تاپ است که به اپل محدود نمی شود. قبل از انجام هر کار دیگری بررسی کنید که به طور تصادفی روشنایی صفحه نمایش را روی صفر تنظیم نکرده باشید.
بالای صفحه کلید مک بوک دو کلید با آیکون های خورشید که بر روی آنها است وجود دارد. اولی کم کردن نور نمایشگر و دومی زیاد کردن نور نمایشگر. اگرچه اکثر لپ‌تاپ‌ها هنگام استفاده از این تنظیمات صفحه نمایش آنها بطور کامل سیاه نمی‌شوند، اما باید این مورد بررسی شود. اگر تغییر روشنایی روی صفحه سیاه تأثیری نداشت، ادامه مقاله را بخوانید. لطفاً لپ تاپ را خاموش کنید، تمام تجهیزات جانبی متصل را جدا کرده و آن را مجددا راه اندازی کنید.
آیا صدای بوق در لپ تاپ وجود دارد؟ صدای فن؟ اگر چیزی می شنوید اما چیزی نمی بینید، ممکن است مشکل از صفحه نمایش باشد نه لپ تاپ. اگر چیزی نمی شنوید، باید عیب یابی دقیقتری را انجام دهید.

مک بوک خود را مجدد بوت کنید

اگر لپ تاپ را روشن می کنید و صدا می‌شنوید ، اما همچنان صفحه سیاه است، می‌توانید مک‌بوک را در حالت بازیابی راه‌اندازی کنید تا هر گونه مشکلی که ممکن است با آن مواجه شود را برطرف کنید.

باطری مک بوک را غیر فعال کنید

مک بوک پرو خود را به شارژر آن وصل کنید و دکمه پاور را حداقل ده ثانیه نگه دارید. این عمل برق لپ تاپ را قطع می کند و معادل حذف باتری است. ممکن است در حین انجام این کار صدایی بشنوید.
هنگامی که دکمه پاور را نگه داشتید و آن را رها کردید، آن را برای چند ثانیه خاموش کنید و سپس دوباره فشار دهید تا مک بوک پرو مانند همیشه راه اندازی شود. اگر خوش شانس باشید، راه اندازی می شود. در غیر این صورت، مک بوک پرو راه اندازی نمی شود و باید به خواندن مقاله ادامه دهید.

SMC را ریست کنید

کنترلر مدیریت سیستم برای انجام بسیاری از تنظیمات حیاتی از جمله کنترل فن، نظارت بر دما و موارد دیگر ساخته شده است. در نتیجه، هر زمان که مشکلی پیش بیاید، با مشکلاتی از جمله عملکرد کند، صدای بیش از حد فن و حتی راه اندازی لپ تاپ با مشکل مواجه شدید. SMC  را در مک بوک پرو خود بازنشانی کنید. لپ تاپ را از شارژر و لوازم جانبی جدا کنید.
Shift + Control + Option و دکمه پاور را برای ده ثانیه نگه دارید.
همه کلیدها را رها کنید و شارژر را دوباره وصل کنید.|
سپس دکمه پاور را فشار دهید تا لپ تاپ شما بوت شود.
اگر MacBook Pro به دلیل خطای SMC نمی تواند بوت شود، اکنون باید به طور عادی بوت شود. هنگامی که با موفقیت راه اندازی شد، باید برخی از تنظیمات سخت افزاری را دوباره پیکربندی کنید.
برای بوت شدن به حالت بازیابی، ترکیب کیبورد Command + R را فشار دهید. اگر این عمل جواب داد، باید صفحه ابزار macOS را ببینید. اگر حالت بازیابی موفقیت آمیز بود باید مک بوک به طور معمول شروع به فعالیت کند، مک بوک خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر مشکل حل نشد به خواندن مقاله ادامه دهید، ممکن است مشکلات دیگری وجود داشته باشد.

مطمئن شوید که مک شما برق دارد

شارژر مک بوک پرو خود را به لپ تاپ و پریز دیواری وصل کنید. بررسی کنید که هر دو اتصال درست انجام شده باشند. مطمئن شوید که سیم برق آسیبی ندیده است. اگر لپ تاپ روشن نشد، پریز دیواری دیگری را امتحان کنید یا سوکتی را که در حال حاضر با دستگاه دیگری استفاده می‌کنید دوباره بررسی کنید.
سیم برق یا آداپتور را بررسی کنید تا ببینید پریز کار می کند یا خیر. اگر می توانید یک آداپتور یدک را به مدت پنج دقیقه قرض کنید و امتحان کنید. اگر لپ تاپ با شارژر دیگر هم کار نمی کند به عیب یابی ادامه دهید. در صورت امکان حتما از کابل های با برند اپل استفاده کنید.

PRAM / NVRAM را بازنشانی کنید

راه حل قابل اعتماد دیگر برای تعمیر مک بوک پرو که روشن نمی شود، تنظیم مجدد PRAM/NVRAM است. برای کسانی که با این اصطلاحات آشنا نیستند، NVRAM (حافظه با دسترسی تصادفی غیر فرار) و PRAM (رم پارامتر) قسمت هایی در حافظه دستگاه هستند که داده هایی مانند تنظیمات حجم، انتخاب دیسک راه اندازی، وضوح صفحه و حتی هسته را ذخیره می کنند.
برای شروع، کلیدهای Command، Option (Alt)، P و R را همزمان نگه دارید و دستگاه را روشن کنید. کلیدها را نگه دارید تا مک بوک دوباره راه اندازی شود. بهتر است لپ تاپ راه اندازی مجدد شود. سپس کلیدها را به یکباره رها کنید. اکنون، اگر مشکل از NVRAM/PRAM باشد، مک بوک شما باید به طور عادی راه اندازی مجدد شود.
نکته: اگرچه MacBook Pro مجهز به M1 با NVRAM عرضه می شود. نکته قابل توجه این است که مک بوک های مجهز به M1 اپل دارای حافظه پارامتری هستند که در آن می توانید تنظیمات را با دستور ترمینال NVRAM مشاهده و سفارشی کنید. با این حال، آنها اجازه تنظیم مجدد NVRAM را نمی دهند.

لوازم جانبی خود را از برق بکشید

اگر MacBook شما به درستی بوت نمی‌شود، سعی کنید تمام اتصالات آن را قطع و آن را مجدد بوت کنید پس از آن، با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور، مک بوک پرو خود را مجددا راه اندازی کنید. اگر مک‌بوک پرو شما هنوز روشن نمی‌شود، کاری که می‌توانید بدون لغو گارانتی انجام دهید، وجود ندارد. شاید بهتر باشد به نزدیکترین مرکز خدمات مک بوک مراجعه کنید و یکی از تکنسین ها آن را بررسی کند. امیدواریم کارشناسان بتوانند لپ‌تاپ شما را دوباره بدون بدتر کردن اوضاع درست کنند!

با مرکز تعمیر مک بوک تماس بگیرید

امیدواریم مشکل روشن نشدن مک بوک پرو خود را با موفقیت برطرف کرده باشید. ما انتظار داریم نکات ذکر شده در بالا برای شما مفید باشد زیرا به بسیاری از کاربران دیگر کمک کرده است.
با این حال، اگر پس از امتحان نکات ذکر شده در بالا، دستگاه شما هنوز درست نشده است، این احتمال وجود دارد که مشکلی در مادربرد وجود داشته باشد که نیاز به تعمیر برد دارد، که نمی توانید در خانه انجام دهید. با یک مرکز تعمیر مک‌بوک تماس بگیرید تا به شما کمک کنند مک بوک پرو خود را مجدد راه اندازی کنید.

چرا باید سپهر رایانه را برای تعمیر مک بوک پرو انتخاب کنید؟

شما در مدت زمانی که سپهر رایانه را برای تعمیر مک بوک خود انتخاب می کنید می توانید یک سرویس مشاوره رایگان دریافت کنید، همچنین:
گارانتی تضمینی در کلیه تعمیرات مک بوک
استفاده از قطعات با کیفیت بالا برای همه تعویض ها
متخصصان آموزش دیده و مرکز تعمیرات مجهز
حمل و نقل به صورت رایگان
تعرفه های مشخص در تعمیرات

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *