نحوه صحیح نگهداری لپ‌تاپ SUZUKY


در زمانی که یک لپ‌تاپ SUZUKY خریدای می شود؛ به دلیل نو بودن لپ‌تاپ از آن به خوبی مراقبت نمی‌شود و ممکن است خیلی سریع دستگاه دچار مشکل شود که دیگر قابل استفاده نباشد یا هزینه بالایی برای تعمیر لپ تاپ باید پرداخت شود، برای این که درصد این کار را کاهش دهیم باید یک سری نکات را رعایت کنیم تا طول عمر دستگاه افزایش  یابد. که این نکات شامل این سه قسمت می شود:

  1. سخت افزاری
  2. نرم افزاری
  3. باتریSuzuki-Logo

نگهداری سخت افزاری لپ تاپ

نحوه صحیح قرارگیری لپ‌تاپ

اولین نکته برای نگهداری لپ‌تاپ سوزوکی نحوه صحیح قرار گیری آن است؛ که در زمان استفاده از لپ‌تاپ آن را روی پا قرار ندهید؛ زیرا زمانی که لپ‌تاپ روی پا قرار گیرد به دلیل آن که فن دستگاه باد گرم تولید می کند، وبا گرمای بدن بر خورد می کند ، و این باد گرم تخلیه نمی شود CPU توان خنک کردن ندارد. این اتفاق در طولانی مدت باعث اسیب دیدگی دستگاه می شود .

از جاهای دیگری که نباید لپ‌تاپ SUZUKY روی آن قرار گیرد، عبارت است از : فرش، پتو، رومیزی‌های کرک دار و موارد مشابه. به این دلیل که درون آنها کرک وجود دارد استفاده از موارد ذکر شده اشتباه است؛ زیراباعث می شود کرک این وسایل به داخل دستگاه برود و در طولانی مدت باعث خرابی فن دستگاه می شود.

روش صحیح استفاده از لپ‌تاپ  سوزوکی این است که  آن را روی میزی که سطح آن صاف باشد قرار داده یا از میزهای مخصوص لپ‌تاپ استفاده شود

سرد و گرم شدن لپ‌تاپ

یکی ازعمده مشکلاتی که کاربران به آن برمی خورند ؛ این است که دستگاه  روشن نمی شود.  وقتی علت را از کاربران جویا می شویم در می یابیم دستگاه خود را  در تابستان طولانی مدت در گرما نگه داشته اند و در همان دما آن را روشن کرده اند؛ یا این کار را در سرما انجام داده اند؛  و باعث اسیب دیدن دستگاه شده اند.بهتر است قبل از روشن کردن دستگاه یک ساعت در دمای متعادل قرار بگیرد.

نگهداری لپ‌تاپ سوزوکی در استفاده طولانی مدت

بهتر است کاربرانی که از موس و تاچ پد دستگاه استفاده بالای دارند؛ از کیبورد و موس دیگری استفاده کنید. زیرا کیبورد وتاچ پد اگر اسیب ببینند  برای تعمیر یا تعویض آن ها هزینه بالایی باید پرداخت شود.

باز و بسته کردن صحیح لپ‌تاپ SUZUKY

یکی از عمده مشکلاتی که کاربران با آن  روبه رو می شوند، شکستگی لولا یا درب لپ‌تاپ SUZUKY است؛  این کار زمانی رخ می دهد که  مکرر درب لپ‌تاپ به طور صحیح باز و بسته نمی شود. اما راه حل این است که در طول روز، باز و بسته کردن لپ‌تاپ را به حداقل برسانید. و هنگام باز کردن درب بهتر است از وسط درب  گرفته به ارامی باز شود؛ و در اخر به ارومی بسته شود .

میحط قرار گرفتن لپ‌تاپ

محیط و هوای اطراف لپ‌تاپ سوزوکی بسیار مهم هست، اگر شما در جایی زندگی می کنید که هوا مرطوب است ؛ باید خیلی سریع تر از کاربران دیگر دستگاه خود را سرویس کنید.

و اخرین گزینه نگهداری سخت‌افزاری

ممکن هست کاربرانی باشند که لپ‌تاپ SUZUKY  خود را بعد از چندین سال استفاده سرویس نکرده باشند ؛ این کار بسیار غلطی هست زیرا هر 6 ماه تا 1 سال دستگاه کار می کند باید سرویس شود.

توصیه می شود  سرویس دستگاه در نمایندگی های معتبر و زیر نظر افراد متخصص  انجام شود.(جهت مشاوره در این خصوص با شماره 77608889 – 021 تماس حاصل نمایید)

در این سرویس تمام قطعات دستگاه باز شده و فن دستگاه تمیز می‌شود. مهم ترین کار در سرویس لپ تاپ تعویض خمیر سیلیکون است ؛ زیرا بعدا از مدتی کارایی خود را از دست می دهد . این خمیر برای خنک کردن CPU به کار می رود. (هشدار: به دلیل سمی و خطرناک بودن خمیر سیلیکون در منزل به هیچ وجه استفاده نشود )

نگهداری نرم افزاری لپ‌تاپ

برای خاموش کردن دستگاه

هیچ وقت لپ‌تاپ سوزوکی را با دکمه پاور خاموش نکنید؛ مگر در مواقع اضطراری. اگر از طریق ویندوز خاموش کنید ابتدا همه برنامه ها بسته شده و لپ‌تاپ به ارامی خاموش می‌شود. این کار در سلامت لپ‌تاپ SUZUKY بسیار تاثیر گذار است.

نصب درایور لپ‌تاپ SUZUKY

یکی ازمهم‌ترین کارهای بعد از نصب ویندوز برای لپ‌تاپ ها سوزوکی نصب صحیح درایورها است؛ که شامل نصب وای فای، بلوتوث، پورت USB و… هست؛ در بعضی از لپ‌تاپ ها سوزوکی نیاز به نصب USB نیست و لپ‌تاپ پورت USB را می شناسد .

نگهداری صحیح باتری لپ تاپ

اطلاعات غلط درباره شارژ کردن باتری لپ تاپ

اکثر کاربران بر این باور هستند، که باتری حتما باید کامل شارژ شود ؛ یا برای شارژ مجدد باید حتما شارژ باتری خالی شود، در صورتی که این کاربسیار غلط است ، این روش شارژ برای باتری های نیکلی بوده که الان منسوخ شده اند .ولی امروز از باتری های لیتیومی استفاده می شود و مناسب ترین زمان برای شارژ کردن باتری در حالت 30% یا 40% باشد و زمان از شارژ کشیدن آن در حالت 80% تا 90% باشد. بهتر است باتری را در طولانی مدت در شارژ نگه ندارید، در زمانی که باتری کامل شد آن را از برق بکشید. تایم های طولانی باعث اسیب دیدن باتری می شود.

مصرف طولانی مدت

بهتر است در مصارف بالای دوساعت باتری دستگاه را خارج و با جریان مستقیم برق کار کنید .

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *