مقایسه بهترین برند های لپ تاپ

اگر دوست دارید در قسمت‌های مختلف خانه یا محل کار خود بنویسید، مرور کنید، بازی کنید یا در قسمت‌های مختلف محل کار خود، کار کنید، استفاده یکی از بهترین لپ‌تاپ‌ها در سال ۲۰۲۳ ضروری است. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما می‌توانید ابتدا با مطالعه کردن این مقاله در مورد لپ‌تاپ، گزینه‌های انتخابی خود را محدود کنید. در اینجا لیستی از بهترین مارک های لپ تاپ در سال ۲۰۲۳ برای شروع ارائه شده است.

لپ تاپ دل

لپ تاپ دل، به‌ویژه در زمینه اولترابوک، محصول جدید باورنکردنی از لپ‌تاپ‌های قابل حمل قدرتمند با عمر باتری عالی تولید کرده است. اگر به لپ تاپ برای محل کار یا مدرسه نیاز دارید و می‌خواهید تا حد ممکن دوام بیاورد، لپ تاپ های دل (Dell) یک انتخاب عالی هستند و دل مسلماً یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های تجاری با طراحی محکم و عمر باتری طو.لانی را ارائه می دهند. این امر به ویژه در مورد مدل های XPS آن که همه کارها را با استاندارد بالایی انجام می دهند صادق است. آنها دارای جدیدترین صفحه نمایش ها، اتصالات و نرم افزار با وضوح بالا و همچنین خلاقانه هستند. XPS 13 نیز از این قاعده مستثنی نیست و اکنون دو نسخه دارد. یکی، XPS 13 9315، ظاهری مدرن، ساخت عالی و عملکرد خوب را با قیمت پایین‌تر ارائه می‌دهد. XPS 13 Plus با پد لمسی پنهان، صفحه کلید لبه به لبه و دکمه های عملکرد LED. برای کسانی که صفحه نمایش های بزرگتر را دوست دارند، XPS 17  (۱۷اینچی) یکی از لپ تاپ های ۱۷ اینچی مورد علاقه است. XPS 15 و XPS 17  لپ‌تاپ‌های عالی هستند، البته با پردازنده‌های نسل دوازدهم نسل قبلی Alder Lake اینتل. لپ‌تاپ‌های Dell عالی به نظر می‌رسند، سخت‌افزار داخلی مناسبی ارائه می‌دهند و انبوهی از سبک‌ها دارند (همچنین برخی از بهترین گزینه‌های مقاوم موجود در بازار را ارائه می‌دهند). آنها با مواد درجه یک ساخته شده اند، عمر باتری خوبی دارند و سبک و قابل حمل هستند. برخی از لپ‌تاپ‌های اقتصادی یا تجاری دل می‌توانند کمی کم‌رنگ باشند، اما در سری XPS، این لپ‌تاپ‌ها یکی پس از دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لپ تاپ اپل

اگر چیزی وجود دارد که تقریباً همه در مورد آن اتفاق نظر دارند، این است که لپ‌تاپ‌های اپل قابل اعتماد و با کیفیت هستند. آنها مدت زمان زیادی دوام می آورند، با به روز رسانی هایی که از لپ تاپ های قدیمی پشتیبانی می کنند، (زمانی که مدل های برندهای دیگر با  این قضیه مشکل دارند و از کار می افتند) وقتی مک بوک می خرید، می دانید چه انتظاری دارید. صفحه‌نمایش فوق‌العاده، عمر باتری قوی و شاسی زیبا با حاشیه‌های نازک . آنها معمولاً گرانتر از همتایان ویندوزی خود هستند، اما وقتی صحبت از سبک، سهولت استفاده و قابلیت اطمینان به میان می آید، لپ تاپ های اپل درجه یک هستند. اپل قبلاً خط مک‌بوک را با پردازنده‌های سریع‌تر خود به‌روزرسانی کرده و در عین حال اتصال به آن را اضافه کرده و نوار لمسی بحث‌برانگیز را حذف کرده است، همه اینها بدون افزایش قیمت است. از رفع مشکلاتی که مدت‌ها در طراحی صفحه کلید آن به رسمیت شناخته شده بود تا تغییر لپ‌تاپ‌ها به تراشه ARM داخلی خود، در حال حاضر M2 در مک بوک ایر و نسخه‌های فوق‌العاده سریع M2 Pro و M2 Max در مک‌بوک ۱۴ و ۱۶، زمان بسیار خوبی است. 

لپ تاپ اچ پی

HP ممکن است همیشه بهترین شهرت لپ‌تاپ را نداشته باشد، اما جدیدترین لپ‌تاپ‌های HP برخی از نشانه‌های طراحی را از هم‌عصران خود گرفته‌اند و سطح خود را بالا برده‌اند. لپ تاپ های فعلی آن سریع، قدرتمند و آسان تر برای مصرف کنندگان و پروژه های شخصی است. آنها همچنین کاملاً دوست‌داشتنی هستند، با طراحی کم‌رنگ و نگینی که خط Spectre را تزیین می‌کند و ظاهری شیک و مدرن به آخرین Envy 15 دارد. با تمام این موارد، HP به لپ‌تاپ‌های قابل اعتماد با خدمات مشتری بسیار شایسته شهرت پیدا کرده است. امروزه اچ پی رقیب برخی از بهترین تولیدکنندگان لپ تاپ در جهان است.  نسخه OLED Spectre x360 16 و Spectre x360 13.5 نمایشگرهای فوق‌العاده روشن و پر جنب و جوشی ارائه می‌کنند که افراد خلاق و تماشاگران را به یک اندازه خوشحال می‌کند. اگر به یک لپ تاپ نازک نیاز دارید، مطمئن شوید که آخرین سری Elite Dragonfly این شرکت را بررسی کنید. گزینه های پشتیبانی مشتری، HP را در بین پنج تولیدکننده برتر قرار می دهد. با گزینه هایی برای حداکثر سه سال ضمانت جامع، می توانید محافظت جدی از لپ تاپ جدید خود نیز داشته باشید. 

لپ تاپ مایکروسافت

یک دهه پیش، هیچ کس فکر نمی کرد که مایکروسافت یکی از بهترین برندهای لپ تاپ در جهان باشد، اما امروزه، جایگاهی پردرآمد در این لیست دارد. سرفیس پرو ۹ مایکروسافت یکی از ۲ در ۱ های مورد علاقه ما در حال حاضر است. مایکروسافت همچنین مجموعه سخت افزاری خود را قبل از راه اندازی ویندوز ۱۱ به روز کرد. جدیدترین این لیست سرفیس لپ تاپ استودیو است که جایگزین سرفیس بوک برای متخصصان خلاق می شود. این شرکت همچنین یک سال گارانتی استاندارد برای محصولات سرفیس در صورت بروز مشکل برای صاحبان جدید به همراه ۹۰ روز پشتیبانی فنی رایگان ارائه می دهد. اگر بیشتر به تبلت‌های ۲ در ۱ برای مقاصد حرفه‌ای علاقه دارید، مایکروسافت یک مدل 5G را نیز در سری Surface Pro 9 ادغام کرده است که جایگزینی برای iPad Pro با گزینه‌های اتصال بیشتر و ویندوز ۱۱ ارائه می‌کند. همه دستگاه‌های سرفیس فوق‌العاده نیستند و با انتخاب مشخصات بالاتر، قیمت‌های آن‌ها بسیار سریع افزایش می‌یابد، اما همچنان برخی از بهترین لپ‌تاپ‌های وظیفه‌گرا در بازار هستند.

لپ  تاپ ایسوس

لپ‌تاپ‌های ایسوس ممکن است اغلب در لیست بهترین‌های ما رتبه اول را نداشته باشند، اما به لطف قابلیت‌های فوق‌العاده همه جانبه‌شان معمولاً جایگاه بالایی را تضمین می‌کنند. محصول فعلی لپ‌تاپ‌های آن شامل Zenbook‌های نازک و سبک، کروم‌بوک‌های مقرون‌به‌صرفه، و لپ تاپ بازی قدرتمند مانند ROG Zephyrus G14 باورنکردنی ۲۰۲۳ است . برای مصرف کننده باهوشی که طرفدار فناوری جذاب و متمایز است، به سراغ Asus Zenbook S 13 OLED بروید. این لپ تاپ دارای صفحه نمایش OLED زیبا و CPU AMD Ryzen 7 6800U برای عملکرد خیره کننده در چنین لپ تاپ کوچکی است. انتخاب های درخشان دیگری در خانواده ایسوس وجود دارد، از جمله ZenBook Pro 16X که طراحی نوآورانه کیبورد و عملکرد فوق العاده ای را ارائه می دهد و ZenBook Pro 14 Duo OLED که نه تنها یک، بلکه دو نمایشگر برجسته دارد. هر دوی این لپ تاپ ها دارای حاشیه های باریک، عملکرد قدرتمند و شاسی خوش ساخت هستند. ایسوس همچنین در آزمایش طرح‌های جدید جسورانه عمل کرده است و یکی از شرکت‌های قبلی است که نگاهی خاص به لپ‌تاپ‌های دو صفحه‌نمایش داشته است، اما به شکل سنتی‌تر که امروزه می‌شناسیم. این شرکت کمتر شناخته شده همچنان به مقابله با غول هایی مانند Dell، HP و Apple ادامه می دهد. این عملکرد،  لپ‌تاپ‌های قابل اعتماد را با قیمت‌های واقعا مقرون‌به‌صرفه می‌سازد و این شرکت با اضافه کردن ضمانت‌های سالانه  قدمی فراتر گذاشته است.

لپ تاپ ریزر

Razer به خاطر لوازم جانبی بازی پر زرق و برق خود شناخته شده است، اما این برند همچنین خط تولید قدرتمندی از لپ‌تاپ‌های بازی را ارائه می‌کند که حتی بازی‌های سخت را در حال حرکت می‌کنند و از یک تجربه واقعیت مجازی همه‌کاره‌تر پشتیبانی می‌کنند که شما را به فضای دسکتاپ متصل نمی‌کند. لپ‌تاپ‌های Razer به خوبی ساخته شده‌اند و برای همیشه دوام می‌آورند، حداقل تا زمانی که دیگر نتوانند آخرین عنوان را با نرخ فریم قابل قبول اجرا کنند. چقدر خوب صحبت می کنیم؟ Razer Blade 15 2022 نرخ تازه سازی باورنکردنی ۲۴۰ هرتزی را در صفحه نمایش OLED معرفی کرد و بازی های HDR باورنکردنی را ارائه می دهد و خط Blade مرتباً لیست‌های ما را برای بهترین رایانه‌های بازی ایجاد می‌کند و قدرت، رم، نمایشگر و ظرفیت خنک‌کننده‌ای را که گیمرها برای بهترین نتایج به آن نیاز دارند، ارائه می‌کند  و با انتشار انتخاب ما برای بهترین لپ تاپ بازی، Razer Blade 14 با تراشه های AMD Ryzen 6000، آینده بسیار روشنی را دارد.

با این حال، Razer تنها با لپ‌تاپ‌های بازی مقایسه نمی شود. Razer Book 13. « لپ‌تاپ کاملی است».

لپ تاپ لنوو

Lenovo برندی است که ما مدت‌هاست با اطمینان با آن مرتبط بوده‌ایم، زیرا سری قدیمی کامپیوترهای ThinkPad/IdeaPad آن سال به سال در دفاتر و کلاس‌های درس ظاهر شده‌اند. آنها ممکن است همیشه ظاهر متفاوتی نداشته باشند، اما بادوام هستند و بیش از حد قادر به انجام کار هستند. این چیزی است که برند به طور فزاینده ای در آن مهارت پیدا کرده است. در سال‌های اخیر، لنوو به سمت لپ‌تاپ‌های قابل حمل فوق‌العاده و لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ بدون لطمه زدن به مشخصات حرکت کرده است و نتایج به‌ویژه چشمگیر بوده است. خط ThinkPad X1 Carbon همچنان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های تجاری موجود است و به‌روزرسانی‌های نسل دهم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. Slim 9i به عنوان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ۱۴اینچی در سال ۲۰۲۲ ظاهر شد. ThinkPad X12 با صفحه نمایش جداشدنی خود جایگزین مناسبی برای رایانه های سرفیس پرو و سرفیس بوک است. لنوو در نمایشگاه CES 2022 یک خط کاملاً جدید به نام ThinkPad Z را معرفی کرد و هر دو ThinkPad Z13 و ThinkPad Z16 بسیار عالی هستند، اما به خط ThinkPad اضافه شده‌اند.

لپ تاپ ایسر

متوجه خواهید شد که لپ تاپ ها و لوازم جانبی Acer اغلب در توصیه های ما برای محاسبات مقرون به صرفه نشان داده می شوند و در حالی که این برند برای تولید مدل‌های مقرون‌به‌صرفه مانند Acer Aspire 5 شهرت قابل‌اعتمادی دارد، Acer همچنین دارای تخصص‌های دیگری است که به آن کمک می‌کند در موقعیت‌های مناسب برجسته شود. Acer Swift 3 OLED 2022 را در نظر بگیرید که یکی از بهترین نمایشگرهای پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل خارج از مدل‌های دل است. یک انتخاب ایده آل برای یک لپ تاپ باریک که هنوز هم بسیار خوب است. یا Acer Swift Edgethat بسیار نازک و سبک است. لپ‌تاپ‌های Acer ConceptD 7 Ezel با طراحی منحصربه‌فرد (با اجازه دادن به شش موقعیت مختلف) که به‌طور خاص برای حرفه‌ای‌های خلاق و عملکردی طراحی شده است که ما را شگفت‌زده کرد. 

لپ تاپ ام اس آی

شروع به جستجوی لپ‌تاپ‌های بازی کنید و زمان زیادی طول نمی‌کشد تا به برخی از ساخته‌های MSI نگاه کنید. MSI به تولید لپ تاپ های بازی فوق‌العاده و بدون ویژگی‌های خاص و افزودنی‌های RGB شهرت دارد. آن‌ها لپ‌تاپ‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند سریع بازی کنید و در صورت نیاز می‌توانند یک روز کاری را خوب انجام دهند. در سال‌های اخیر نیز تمرکز کارآمدتری از MSI دیده شده است که نتایج خوبی را ایجاد کرده و محصولات این برند را بهبود بخشیده است. برای مثال، MSI Prestige 14 Evo، اگر به دنبال یک لپ‌تاپ ۱۴اینچی مقرون‌به‌صرفه‌تر هستید که بتواند بازی‌ها را انجام دهد، انتخابی قوی است، در حالی که MSI Titan GT77 HD یکی از اولین لپ‌تاپ‌های گیمینگ با نمایشگر مینی LED است. . ما همچنین دریافتیم که نسخه 2021 GS66 Stealth یکی از بهترین گزینه ها برای بازی با وضوح 1440p در ۲۴۰ هرتز است. این مطمئنا یک دستاورد برای یک لپ تاپ ۱۵ اینچی است!

چه زمانی باید یک لپ تاپ جدید بخرم یا آن ارتقا دهم؟ 

اگر با ویندوز کار می کنید، اکنون زمان بسیار خوبی برای شروع خرید یک لپ تاپ جدید است. مایکروسافت سیستم عامل جدید خود را در ویندوز ۱۱ راه اندازی کرد، بنابراین ما دستگاه های زیادی را خواهیم دید که برای عرضه با سیستم عامل جدید به روز شده یا ارتقا یافته اند. اگر از قبل یک لپ تاپ نسبتاً جدید با ویندوز ۱۰ دارید، احتمالاً قابل ارتقا به ویندوز ۱۱ است و نیازی به خرید لپ‌تاپ جدید ندارید. با این حال، اگر می‌خواهید بهترین عملکرد را برای بازی، کارهای خلاقانه یا بهره‌وری کلی از لپ تاپ خود داشته باشید، باید تراشه‌های Raptor Lake نسل سیزدهم اینتل و سری Ryzen 7000 AMD را در نظر بگیرید. برای طرفداران اپل، MacOS Ventura منتشر شده است و سازنده مک اخیراً به‌روزرسانی‌هایی را برای محدوده MacBook Pro خود با سیلیکون حتی قدرتمندتر M2 خود راه‌اندازی کرده است.

آیا به لپ تاپ با کارت گرافیک اختصاصی نیاز دارم؟

فقط گیمرها یا کسانی که کار طراحی سه بعدی انجام می دهند به کارت گرافیک اختصاصی نیاز دارند. اگر متوجه می‌شوید که در حال انجام بازی‌های سطح بالا یا کار مکرر در مجموعه نرم‌افزاری Adobe هستید، احتمالاً می‌خواهید یک نوت بوک با گرافیک مجزا انتخاب کنید. آخرین سری Radeon RX 7000 AMD و سری GeForce RTX 4000 انویدیا گزینه های عالی هستند. وجود یک پردازنده گرافیکی مجزا در یک نوت بوک معایبی دارد – این لپ تاپ ها عموماً ضخیم تر، سنگین تر و گران تر از مدل هایی هستند که فاقد آن هستند. اگر یک گیمر معمولی هستید، انتخاب مدلی با گرافیک Intel Xe یکپارچه یا گرافیک Radeon یکپارچه کافی است.

چقدر حافظه و فضای ذخیره سازی باید داشته باشم؟

این همه بستگی به این دارد که قصد دارید با لپ تاپ خود چه کاری انجام دهید. اکثر کاربران با ۱۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی خوب خواهند بود، اما اگر در حال ویرایش ویدیو هستید یا نیاز به ذخیره فایل های حجیم زیادی دارید، ممکن است بخواهید به سراغ ظرفیت های بالاتر بروید. ارتقای فضای ذخیره سازی و حافظه هزینه لپ تاپ شما را بالا می برد، بنابراین باید نیازهای خود را با بودجه خود متعادل کنید و با راه‌حل‌های رایانه‌ای مبتنی بر فضای ابری مانند اشتراک Windows 365 Cloud PC مایکروسافت، ممکن است نیازی به استفاده از سخت‌افزار فیزیکی خود نداشته باشید، زیرا لپ‌تاپ شما به عنوان تین کلاینت برای پخش جریانی دسک‌تاپ که در فضای ابری میزبانی می‌شود، عمل می‌کند. حتماً راهنمای خرید لپ‌تاپ ما را بررسی کنید تا ایده‌ای در مورد آنچه که باید در سال ۲۰۲۳دنبال کنید و چه چیزی را باید انتظار داشته باشید به دست آورید.

آیا می توانم از لپ تاپ بازی برای انجام کارهای اداری عمومی استفاده کنم؟

لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی بازی یکی از قدرتمندترین سیستم‌های مصرف‌کننده در بازار امروزی هستند و برای بازی و کار نیازی به سیستم اختصاصی ندارید. در عوض، قوی‌ترین سیستمی را که کیف پول شما می‌تواند داشته باشد، دریافت کنید و می‌توانید از آن برای کارهای مختلف، از جمله بازی، برنامه‌های کاربردی ابری و وب، برنامه‌نویسی، ویرایش‌های خلاقانه و کارهای عمومی اداری استفاده کنید. برخی از سیستم‌ها، مانند لپ‌تاپ‌های Razer، عموماً خوش ساخت هستند و طراحی‌های ظریفی دارند که اگر آن‌ها را با خود به اتاق هیئت مدیره ببرید، شیک و نامناسب به نظر نمی‌رسند. بسیاری از لپ‌تاپ‌هایی که به طور خاص برای بازی طراحی شده‌اند، ظاهری تهاجمی‌تر دارند که ممکن است برای استفاده در محل کار خیلی حرفه‌ای به نظر نرسد، اما همچنان قدرت زیادی برای ویرایش ویدیوها، کار در صفحات گسترده و Word دارند. 

هر چند وقت یک بار باید لپ تاپ خود را ارتقا دهم؟

این به طور کلی از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. اگر لپ‌تاپ خود را با وظایف عملکردی تحت فشار قرار نمی‌دهید، تا زمانی که از آن مراقبت می‌کنید، باید سال‌ها دوام بیاورید. بسیاری از مدل‌های رایانه شخصی به شما امکان می‌دهند حافظه را ارتقا دهید و به سیستم اجازه می‌دهند تا با تغییر نیازهای شما، با شما رشد کند.

  • برای دریافت خدمات کافی است فرم زیر را تکمیل نمایید.
    ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

  • برای دریافت خدمات کافی است فرم زیر را تکمیل نمایید.
    ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

  • برای دریافت خدمات کافی است فرم زیر را تکمیل نمایید.
    ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهیم گرفت.

15 دیدگاه

  • من لپ تاپ ایسر گرفته بودم برای بازی، اما ظرافت اش که باعث شده بود فن اش هم ضعیف باشه همراه داشت، از کول پد استفاده نکردم و همونطور که شماهم گفتید مادربرد اش ضعیف هست.
    تراب شد :’)

  • درود. ممنون از این اطلاعات مفید. نظر شما در مورد خرید لپ‌تاپ‌های استوک که با گرفتن حدود ۱۰ درصد قیمت بیشتر یک سال لپ‌تاپ را گارانتی می‌کنند چیست؟

  • سلام من قصد دارم یک لب تاب ایسر بگیرم
    ایا ایسر برای دانشجویی مناسبه!
    و ایا دی وی دی میخونه؟!یا نه

    • سلام و عرض ادب.بسته به نیازهای نرم افزار کاربردی شما میتوان مشخصات لپ تاپ را بررسی کرد.از تولیدش از سال 1386 به بعد باشه قطعا دی وی دی میخونه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *